Skid-KM
2005-02-23 av Max Samuelsson
Då var skid-km avgjort på ett fint före i den yppersta eliten.
Skid-KM avgjordes i Hackefors på fina spår. Vallningen var ganska lätt, så vallateamet hade en lätt dag. Deltagarantalet var lite litet men det var nog för tufft motstånd för resten. Det gick ett rykte om att Mattias Fredriksson skulle ställa upp men han fick förhinder med någon liten skittävling nere i Obersdorf, Tyskland. Men 8 tappra vilsekrigar kom till start i ett kallt och blåsigt väder. Det slöt med en seger i damklassen för tjejen från de djupa skogarna i Värmland och i herrklasen för Hallandsexpressen, som såg detta som årets höjdpunkt och varvar ner med vasaloppet.

Resultat 7 km

Damer