Sök till Styrelsen 24/25 senast 10/3
2024-02-25 av Filip Möller
Ansökan till styrelsen för läsåret 24/25 har äntligen öppnats! Sök till världens bästa studentförening, nämligen LiTHe Vilse!

Är det just DU som vill vara med och driva föreningen framåt, arrangera träningar, läger och fester för alla medlemmar? Är du personen med koll på siffror som vågar ta ansvaret för Vilses ekonomi i dina händer? Eller har du alltid drömt om att bli influenser på Instagram och vill ta chansen att sköta LiTHe Vilses sociala medier? Tveka inte att söka!

En kortare beskrivning av posterna i styrelsen finner du nedan. Håll även utkik på Instagram framöver då sittande styrelse kommer att ge en liten inblick i de olika posternas ansvarsområden och uppgifter.

För att ansöka till styret eller för att nominera någon fyller du i formuläret som du finner här:

Länk till ansökan

Skriv lite kort om dig och varför du är intresserad av posten. Utöver styrelsen söker vi två personer till valberedningen och en revisor till kommande läsår!

När ansökan har stängt kommer vi i valberedningen att kalla de sökande till intervjuer och därefter nominera de personer som vi anser lämpas bäst för Vilses nästa styrelse. Den slutgiltiga styrelsen väljs in av medlemmarna under valmötet den 8/4. Mer info om valmötet kommer senare, men vi vill påminna redan nu om att du under mötet kan motkandidera till poster även om du inte blivit nominerad av valberedningen.

Vid frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta Maja eller Filip. Du är även varmt välkommen att prata med de nuvarande styrelsemedlemmarna om du vill veta mer om vad styrelsearbetet innebär.

Ordförande
Ordförandens främsta uppgift är att leda styrelsens arbete. Ordföranden är också Vilses kontakt utåt mot universitetet, andra föreningar och sponsorer samt ansvarar för föreningens årsmöte och valmöte. Som ordförande är du navet i Vilses verksamhet och har en fantastisk möjlighet att tillsammans med din styrelse påverka föreningen.

Vice Ordförande
Som Vice ordförande är du ansvarig för föreningens marknadsföring, kommunikation mot medlemmarna samt föreningens sociala medier. Vice Ordförande agerar dessutom sekreterare på möten, ansöker om LOK-stöd och är Ordförandens högra hand.

Kassör
Kassören tar hand om LiTHe Vilses ekonomi genom att sköta bokföring och budget. Som kassör är du ansvarig för att se till att medlemsavgifter samt avgifter från Vilses arrangemang kommer in. Dessutom säljer du föreningens snygga märken och tröjor.

Träningsansvariga
Vilses två träningsansvariga ansvarar för att ta fram ett träningsprogram (i samråd med övriga styrelsen, LiU Elit och LiTHe Syra). I uppgiften ingår att planera när träningarna ska vara, vilka som ska arrangera och att bistå arrangörerna i deras arrangemang, till exempel med kartfiler och utskrifter. De träningsansvariga ser även till att Vilses mästerskap arrangeras, tar hand om föreningens träningsmaterial samt planerar föreningens läger. Dessutom deltar man förstås i arbetet som styrelsen gör tillsammans.

Festansvarig
Som festansvarig arrangerar du Vilses mest episka fester enligt vad styrelsen beslutar, vilket vanligtvis brukar innebära Höstfesten, Maskeraden, Vilsegalan och ÖL-OL. Festansvarig har huvudansvar för att planera festerna, men får gärna ta hjälp av övriga medlemmar för att genomföra dem. I övrigt deltar festansvarig i styrelsens gemensamma arbete.

Välkommen med din ansökan senast söndag 10/3!

//Valberedningen
Filip, filip.moller12@gmail.com