Vilsefakta

LiTHe Vilse är orienteringsföreningen för alla som pluggar på Linköpings Universitet.
Vi har träningar nästan alla dagar i veckan och håller oss för det mesta inom cykelavstånd från Ryd.

2xper
Länkar
f a s t
Vilse i andra medier
f f t t
Wintercupen 2021
2021-11-01 av Johan Hagströmer
Vintern närmar sig med stormsteg och det är äntligen dags för årets upplaga av Wintercupen att dra igång! Första chansen att bemästra Linköpingsgator är redan nu på onsdag den 3e november! In och anmäler er NU på denna länk!!

Några av er som precis börjat plugga eller är nya i Vilse kanske undrar vad skjutton en Wintercup är för något? Nedan kommer en liten förklaring på vad det innebär i praktiken utöver en riktigt kul träning!

WinterCupen
WinterCupen är plojtävlingar med ett antal deltävlingar plus en final som genomförs under vinterhalvåret för att öka trivseln och sammanhållningen i LiTHe Vilse. Gemensam start tillämpas på alla deltävlingar utom finalen och kartmatrialet kan se ut i stort sett hur som helst. Som exempel kan nämnas att kartan tidigare bestått av plankor, ballonger och ölburkar. På kartan finns diverse kluriga ledtrådar om vart stämplarna går att finna.

Som ny student i Linköping så ska det helt enkelt inte gå att vinna en WinterCup, utan helst ska man inte förstå någonting. Efter att ha varit med på WC några gånger så har man förhoppningsvis lärt sig att hitta i stan och man kan då vara med och konkurrera om segrarna.

Kort sagt: WinterCupen är en väldigt kul tävling!

Regler
EJ tillåtna hjälpmedel: Pannlampa, kompass, cykel, ledhund, eget kartmatrial.
Tillåtet att hänga så mycket och ofta man vill!

Poängberäkning
Som i Viles andra cuper finns en poängberäkning som baseras på placeringarna på deltävlingarna.

OBS. Resultaten utgår först och främst ifrån hur många kontroller man har tagit. De som tagit lika många kontroller rangordnas sinsemellan efter vilken tid de hade. Dvs även noll tagna kontroller är ett resultat.

Finalen
Inför finalen, framåt vårkanten, räknas poängen för deltävlingarna ihop och resulterar i en jaktstart. Att ta in 10 minuter brukar inte vara helt omöjligt så alla har i stort sett chansen att ta hem WC när det är dags för final.
Fel på sidan? Kontakta admins © LiTHe Vilse Org.nr: 802455-0108