Vilsefakta

LiTHe Vilse är orienteringsföreningen för alla som pluggar på Linköpings Universitet.
Vi har träningar nästan alla dagar i veckan och håller oss för det mesta inom cykelavstånd från Ryd.

2xper
f a s t
Vilse i andra medier
f f t t

Tidpunkt

2024-05-31 18:00:00

Arrangemang

Arbetsgrupp LiU Indoor

I höstas gick världshistoriens första LiU Indoor av stapeln i studenthuset. Över 350 anmälningar i alla åldrar, kluriga banor, proffsiga funktionärer och succén var ett faktum. Nu har du chansen att få det att hända igen!

Anmäl dig om du är intresserad av att vara med en arbetsgrupp med målet att arrangera LiU Indoor under kommande vinter. Exakt utformning av tävlingen kommer vara helt upp till de som engagerar sig, nedan listas tänkbara ansvarsområden, en del kan vara lämpliga att dela på flera personer medan vissa går att slå ihop så att man har mer än ett område. Ange i anmälan om det är något/några områden du är mer intresserad av eller lämna tomt om det inte känns så noga utan du mest är taggad på konceptet och att vara med!

Det är egentligen igen stress att forma gruppen och börja arbeta (vi satte igång på allvar ca 10 veckor innan arrangemang), men det är bra om kontakten med universitetet börjar tidigare för att lokalerna ska kunna spärrbokas och sådär. Samt kan vara bra att få upp tävlingen på eventor och försöka samordna datum lite men andra Indoor-arrangemang.

Projektledare
- Kontakt med universitetet och LiTHe Vilses styrelse
- Sammankallande till möten
- Söka stöd från SAIF
- Kontakt med Indoor Sverige för samordning av datum och ev. Deltagande i Indoor Grand Prix

Tävlingsledare
- Övergripande ansvar under tävlingsdagen
- Ansvarar att inbjudan, PM mm. finns på plats

- Sportident/Resultat/Eventor

Banläggare
- Lägga banor :)

Karta
- Revidera befintlig karta om samma lokal används, eller rita ny. Vi i gruppen från förra året tror definitivt att lokalen håller för ett arrangemang till och det går att spara mycket tid på att nyttja samma karta igen eftersom lokalfrågan med universitetet då redan är utredd.

Markandsföring
- Marknadsföra eventet, (Finns en hel del grafiskt att utgå ifrån!)

Ekonomi
- Ha koll på pengar

Funktionärsansvar
- Ta in anmälningar, schemalägga och skicka ut information till funktionärer

Priser/spons
- I första hand kolla om de som sponsrade i höstas vill göra det igen (troligt) och ha kontakt med dem.

Marka
- Planera utbud och shopping

Material
- Ha koll på material, se till att vi återanvänder vad som finns och köper in det som saknas.

Har man några som helst frågor eller funderingar går det bra att kontakta någon av oss som var med i arbetsgruppen i höstas, valfritt sätt. Det kommer också gå att få tips, råd och bollplank under planeringen.

Och är vi inte mogna för en tävling till nästa vinter hoppas både jag och flera av deltagarna från i höstas att vi blir det igen! Det var flera som sa ”Vi ses igen nästa år”, beresta från både Dalarna och Skåne.

Emma Beskow (fd. Projektledare), beskow.emma@gmail.com

Anmälningstiden till den här arrangemanget har gått ut.
Anmälningstid Namn Kommentar
2024-05-02 15:05:59 Jonathan Jylltorp Kul! Jag kan anpassa mig efter vad som behövs, men är inte så sugen på projekt- eller tävlingsledare
2024-05-04 12:57:28 Oskar Svahn Gammal räv🦊 Kan hjälpa till med lite av varje, men kanske ffa kartrelaterade saker
2024-05-06 18:37:55 Gustav Östensson Härligt! Jag tar gärna sekretariatsposten, men kan tänka mig (nästan) allt möjligt.
2024-05-09 18:52:44 Simon Svahn Kanske intresserad, i så fall Tävlingsledare eller Banläggare eller Karta
2024-05-17 10:46:47 Alma Appelgren kanske... typ marknadsföring isf
Antal anmälda: 5st